zondag 15 april 2007

Velomobielen in het wild

Al wekenlang is het droog, rustig en relatief warm weer. Zo ook vandaag weer. Om 9.00 op pad voor een ritje richting flevopolder. Gepland stond een rondje van zo'n 60 km, maar al fietsende begon het toch te kriebelen om meer meters te gaan maken. Uiteindelijk een rondje van net geen 90 kilometer, wat in 2 uur en veertig minuten afgeraffeld werd (33,6 km/h gemiddeld). Via Hilversum naar Eemnes. Daar de Stichtse brug over de polder in. Daarna een tijd lang Lelystad aangehouden om bovenlangs Almere (langs de rand van de Oostvaardersplassen) uit te komen bij de dijk naar Lelystad. Vandaar naar de Hollandse brug en via de Keverdijk terug naar Nederhorst. Een prachtig rondje.





Onderweg viel er niet alleen veel van de natuur te genieten, maar ik kwam zowaar ook enkele velomobielen in het wild tegen. Tot nu toe was ik er, terwijl ik zelf in de WAW zat, nog maar eentje tegengekomen (in de buurt van de RAI in Amsterdam). Nu drie op 1 dag. Eerst een blauwe Versatile ergens in de Flevopolder en weer buiten de polder reed ik een toertocht van de Amsterdamse Liggers tegemoet, waarin twee velomobielen meereden. Eén van hen nodigde mij nog uit om  met ze mee te rijden, echter ik had er al 80 kilometer opzitten en had thuis beloofd het ritje dit keer iets korter te houden. Volgende keer wellicht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten