zondag 8 april 2007

Kano op wielen?

Wederom een stralende dag. Perfect fietsweer dus. Ik besloot dan ook de WAW maar eens mee te nemen op wederom een lange tocht. Dit keer was de keuze op de kust gevallen; de WAW zou voor het eerst de Noordzee gaan aanschouwen.
Om klokslag 9 uur reed ik volbepakt met eten en drinken de straat uit. Via de N201 ben ik richting Schihol gereden. Vanaf daar via Nieuw-Vennep, Hillegom en De Zilk naar de strandopgang bij de Langervelderslag. Aldaar aangekomen ben ik bij de strandopgang even doorgereden richting het strand, immers als je de kust eenmaal bereikt, dan wil je de zee ook daadwerkelijk aanschouwen. Nu loopt er op die plaats feitelijk geen fietspad en de aanblik van een velomobiel die zich tussen de wandelaars richting zee beweegt, deed diverse wenkbrouwen fronzen.


Achteraf realiseer ik me dat het eruit gezien moet hebben als een kano op wielen. Waarschijnlijk zaten de toeschouwers op de terrasjes nog te wachten op het moment dat ik vanuit het vooronder van de WAW twee peddels tevoorschijn zou halen. Dan nog een duikbril op mijn hoofd en een snorkel in de mond en het feest zou compleet zijn geweest. Maar ja, 1 april was een week eerder, dus een dergelijke grap moet even 51 weken in de koelkast... 
Vanaf daar door de duinen naar Zandvoort (met onderweg een stop voor een paar broodjes). Op de zuidelijke boulevard in de overbekende badplaats even een paar plaatjes geschoten van de WAW met op de achtergrond het strand en de zee.

Daarna richting huis. Via Heemstede, Cruquius, het Haarlemmermeersebos (lang woord zeg) en fort Vijfhuizen naar de Polderbaan. Daar nog naar wat landende vliegtuigen gekeken en vandaar parallel langs de A9 naar Schiphol-Oost, Amstelveen en de bloemenveiling Aalsmeer. Daar weer op de N201 terecht gekomen, die ik snel kon afleggen door een gunstige rugwind (hele stukken 40 km.h kunnen rijden). 
Thuis aangekomen bleek dit rondje op 128 kilometer uit te komen. Een hele afstand mag ik wel zeggen. Maar doordat het gemiddelde op een kleine 31 km/h ligt ben je hiervoor gelukkig niet de gehele dag onderweg. 
Vandaag 128 km gereden. Totaal met WAW 2536 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten