zondag 29 april 2007

Onderweg naar Mars

Vrijdag kwam ik tot de ontdekking dat ik nog 180 meter moest rijden om in de maand april de 1000 kilometer grens te passeren. Derhalve weer vroeg uit de veren om tegen 9 uur vanochtend op pad te gaan. Na wat wikken en wegen besloot ik dat ik de kant van de Utrechtse Heuvelrug op zou gaan. Eerst naar Hilversum, vandaar richting Baarn, dan langs Paleis Soestdijk en de buitenkant van Soest naar de zandverstuivingen bij Soestduinen. Vandaar richting Maarn gereden en daarna via Austerlitz naar Zeist. Vervolgens via Den Dolder en Maartensdijk weer terug naar Hilversum.
Met die 180 meter kwam het dus meer dan goed, het werden er uiteindelijk 85860. Onderweg natuurlijk de nodige pukkeltjes (we hebben het per slot van rekening over een Heuvelrug), wat het mogelijk maakte de topsnelheid weer iets scherper te stellen. Op een mooie asfaltweg langs de Leusderheide (zie ook de gallery) kwam er 1 km/h uur bij, zodat 60 km/h nu mijn record is. De te hoge trapfrequentie blijft de beperkende factor en ik overweeg dan ook het grootste voorblad te gaan vervangen door een groter exemplaar. Op de doorgaande stukken gebruik ik op kruissnelheid (circa 38 km/h tegenwoordig) alleen nog de twee zwaarste verzetten.
Onderweg in Zeist moest ik even stoppen voor een stoplicht, waar al een wat oudere man stond te wachten. Pas na een tiental seconden merkte hij mij op en stelde mij de vraag “Onderweg naar Mars?”. Ik keek de man niet begrijpend aan, waarna hij stelde dat ik toch zeker al op de maan geweest moest zijn met mijn voertuig. Ik moest lachen en antwoordde dat dit nog niet het geval was, maar dat ik hard zou blijven oefenen om dit een keer tot realiteit te maken. Toen het stoplicht op groen sprong liet ik de man in verwondering achter.
Vandaag 86 km gereden, totaal met WAW 3239 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten