zaterdag 7 april 2007

De klinkers uit de straat

Vrijwel vanaf het begin heb ik problemen gehad met de BionX trapondersteuning die in WAW 022 is gemonteerd. Ik had steeds het idee dat de ondersteuning ver onder de maat bleef en al snel onstonden er ook problemen met het opladen van de batterij. Het laadproces stopte steeds na 10-15 minuten, terwijl de batterij nog geenszins volgeladen was. De enige remedie om de accu vol te krijgen was het laadproces keer op keer opnieuw op te starten.
Na het nodige heen en weer mailen en bellen met de eerste eigenaar van de WAW heb ik afgelopen donderdag een nieuwe batterij ontvangen. Deze eerst even goed volgeladen en gisteravond de eerste rit gemaakt met de nieuwe batterij. Nu, de stratenmaker kan aan het werk. Eindelijk de beloofde 200 procent trapondersteuning. Binnen no-time zit je op de 30 km/h, zonder dat dit veel inspanning kost. Boven deze snelheid valt de ondersteuning overigens geheel weg en ben je gewoon weer op je eigen spierkracht aangewezen.
Maar op deze wijze wordt de WAW natuurlijk wel een stoplicht sprintertje. Tijdens mijn woon-werkrit in Amsterdam zal dit wel weer de nodige verbaasde blikken gaan opleveren. Dat blijft toch een van de leukste dingen van de WAW, het spotten van de reactie van de mensen die de WAW in hun blikveld krijgen.
Tijdens de testrit van gisteravond was het op dat vlak ook weer raak; tot twee keer toe bleven er auto's naast mij rijden om te zien hoe hard dat karretje nu precies reed. Verbazing en lachende gezichten alom! Verder ook de eerste sceleraar (schrijf je dat woord zo?) achter de WAW aangehad. Ik reed op dat stuk echter steeds ruim boven de 40, dus bijhalen deed hij mij niet. Ik had er overigens de gehele rit van 30 km goed de sokken in, want na 50 minuutjes was ik weer thuis. Een gemiddelde derhalve van 35,7 km/h, wederom een persoonlijk record.
Dinsdag en donderdag met de WAW geforenst, wat maakt dat het totaal van de maand april na 1 week al op 255 kilometer staat. Het lijkt wel een verslaving te gaan worden, fietsen met de WAW.
Dinsdag (3 april) 61 km gefietst, donderdag (5 april) 60 km gefietst, vrijdag (6 april) 30 km gefietst. Totaal met WAW 2408 km gereden.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten