zondag 1 april 2007

De eerste honderd-plusser

Vandaag beloofde het weer een prachtige dag te worden. Reden om er maar eens een lekker op uit te trekken met de WAW. Om kwart voor negen was de WAW volgeladen met eten en drinken en ben ik op pad gegaan. Ik had me voorgenomen een flink eind te gaan rijden, dus maar rustig aan beginnen. Dit voornemen moest binnen 2 kilometer al worden losgelaten, omdat een wielrenner die ik passeerde “aanhaakte”. Nu zijn wielrenners er niet om aan te haken, maar om “los te rijden”. Dus het beentempo maar even opgevoerd, zodat de snelheid steeds verder opliep. Het bleek een dapper heerschap, echter toen het tempo boven de 40 kwam te liggen moest ook hij lossen. Een goed begin is het halve werk.
Jammergenoeg trof ik de rest van de tocht niet veel wielrenners die dezelfde kant opgingen als ik (snelheidverschil ligt niet extreem ver uit elkaar, dus het duurt best wel even voordat je voor je rijdende wielrenners inhaalt). Wel zeer veel wielrenners die de andere kant opreden, maar daar heb ik niets aan.
De route liep door Hilversum, Baarn, Bunschoten-Spakenburg naar Nijkerk. Aldaar de polder ingegaan en richting Zeewolde gereden. Vervolgens het pontje (Horsterveer) om naar Strand Horst te komen. Vandaar weer terug richting Nijkerk, wederom de polder in en vanaf de Eemhof  langs de dijk naar Almere. Voorbij Almere de polder weer uit en via de Keverdijk terug naar Nederhorst den Berg.

Op het laatste stukje naar huis zag ik wederom een wielrenner in mijn spiegels dichterbij komen, terwijl ik met 36 km/h een beetje aan het uitrijden was. Toch nog maar een stukkie 45 per uur gaan rijden, ondanks dat ik al 100 km in de benen had. Ook deze renner moet thuis gaan vertellen dat hij een gele banaan niet kan bijhouden.  
Na ruim 104 km zat de rit erop. Hiermee was het mijn eerste rit van meer dan 100 km. Het was gelijk een snelle rit ook, want zeker het tweede gedeelte heb ik flink doorgetrapt. Het netto gemiddelde kwam op een verdienstelijke 32,7 km/h uit. Nadere analyse leerde dat ik hiervoor bijna 50 procent van de tijd boven de 35 km/h heb moeten fietsen, de snelheid die ik het meest heb gereden lag op 36 km/h.
Vandaag 104 km gefietst. Totaal met WAW 2257 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten