zaterdag 27 januari 2007

Binnen het uur!!

Afgelopen zondag heb ik de claxon, die op de WAW aanwezig was toen ik hem kocht, vervangen door een bromfietsclaxon. De nieuwe klinkt wat voller en ik hoop dat men daar beter op reageert. Verder heb ik de sporing nog wat nagesteld, nadat ik eerst het uitlijn hulpgereedschap wat had verbeterd. Aan het einde van de middag ws het tijd voor een testritje.
WOW, dat ging hard. Ik heb even flink tegen de pedalen geduwd en het resultaat was er ook naar. Een rondje van 15 kilometer met een gemiddelde van 34 km/h. Als ik de eerste en laatste kilometer buiten beschouwing laat, dan komt het gemiddelde over deze 13 kilometer zelfs op 36,5 km/h uit. Niet gek!
Gedurende de werkweek ben ik op maandag en vrijdag met de WAW naar het werk geweest. Eigenlijk was ik van plan om ook op woensdag met de velo te gaan, echter op maandag bemerkte ik wat haperingen in het boordspanningsnet. Af en toe viel de spanning even heel kort weg. Op dinsdagavond ontdekte ik dat e.e.a. te wijten was aan een slecht contact in de aansluitstekker van de accu. Deze wordt bijna na elke rit losgenomen en dat betaalt zich nu uit. Pas donderdag had ik tijd de connector te vervangen door een nieuw exemplaar.
Vrijdagochtend heb ik het weer redelijk rustig aan gedaan en kwam dan ook lekker fris aan op het werk. 's Ochtends was het net onder nul toen ik vertrok en ik was benieuwd hoe rijden in de kou zou bevallen. Nou, binnen no time is het binnen lekker op temperatuur en al snel kan de jas uit. Een enkel shirtje met lange mouwen volstaat dan gewoon. Het vizier had ik lekker ver dichtgeklapt, waardoor ik de wind niet recht in het gezicht kreeg. Op mijn gewone fiets heb ik altijd last van de rijwind en loop ik vaak na aankomst nog een paar uur met rode ogen rond. 
Tja dan is het rijden in de WAW toch wel een heerlijkheid. Maar ja wat wil je ook: je zit lekker comfortabel (warm en droog), de snelheid is verslavend en je hebt overal bekijks....... Eind december heb ik even afgevraagd of dit het nu was (moest nog at wennen), maar ondertussen raak ik er steeds meer van overtuigd dat de aanschaf van de WAW een hele goede stap is geweest.
's Middags ging het flink wat rapper dan in de ochtend. Wellicht dat door de iets hogere buitentemperatuur en het rijden bij daglicht de snelheid wat hoger komt te liggen. Hoe dan ook; ik was nu binnen een uur thuis. De netto rijtijd over de 29,45 km bedroeg 59 minuten en 20 seconden. En dat zonder dat ik me het snot voor de ogen hoefde te rijden. Voor aanschaf van de WAW had ik op een tijd onder het uur gehoopt en ik ben blij dat dit ook realiseerbaar blijkt. En dan te bedenken dat er wellicht nog meer in het vat zit (heb het idee dat ik nog steeds aan snelheid aan het winnen ben). Trouwens vrijdag ook de hoogste topsnelheid tot nu toe op de klok gehad, exact 50 km/h.
Zondag 15 km, maandag 59 km en vrijdag 60 gereden. Totaal met WAW 904 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten