vrijdag 12 januari 2007

Snelle terugreis

Vandaag wederom de WAW gepakt om naar het werk te gaan. Gisteravond ontdekte ik dat de WAW aardig volgeregend was (het zeiltje dat ik er overheen had gelegd was weggewaaid en de kap had ik er niet op staan. Dus stoelzitting en bodem zeiknat. Alles maar een nachtje aan de kachel laten hangen en vanochtend weer teruggemonteerd. Even voor half zeven was ik onderweg.\
 Ik heb het relatief rustig aan gedaan, rijdt wat comfortabeler en ik had geen zin om de hele dag te moeten voelen dat ik 's ochtends gefietst heb. Gemiddelde net onder de 27 km/h en inderdaad lekker fris aangekomen. Wel onderweg nog bijna twee fietsers op de “motorkap”. Weer van die sukkels die menen dat fietsverlichting niet nodig is.  Sommige mensen hebben het IQ van een kleine baby; als je verstoppertje gaat spelen denken die kleintjes dat als ze hun ogen sluiten dat ze dan zelf ook niet meer zichtbaar zijn; zij zien niets dus anderen zien hen ook niet. Ja mij zien ze wel, maar dat betekent nog niet dat ik hen ook zie. Dankzij mijn eigen verlichting ontdekte ik ze net op tijd, maar het was een close encounter.
Ik besloot op tijd terug te rijden, zodat ik meerendeels in het licht kon terugrijden. Dit keer de wat langere route langs de A2 genomen. Tempo zat er geholpen door de stevig aangewakkerde (zij)wind lekker stevig in. Dankzij mijn Hac4 fietscomputer van Ciclosport kan ik de gevens van al mijn ritjes downloaden en naderhand terugkijken. Het netto gemiddelde kwam voor de eerste keer boven de 30 km/h uit. Hiervoor moet je 57 procent van de tijd (ruim) boven de 30 km/rijden. De eerste 8 km in de stad lag het gemiddelde op 24,5 km/h, de 24 km buiten de stad ruim boven de 31 km/h. Toch nog redelijk fris thuis aangekomen (je bent ook maar iets meer dan een uurtje aan het sporten).
Wel was het erg warm. Omdat er regen voorspeld was (die dus niet kwam) had ik het kapje meegenomen. Echter met dit soort buitentemperaturen wordt het dan al snel (te) warm in de WAW, zefs als je alleen maar een t-shirtje aanhebt.
Van het weekend maar aan de gang met het maken van een overkapping voor de WAW.
Vandaag 62 km gefietst. Totaal met WAW 651 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten