maandag 8 januari 2007

Weer rijklaar

Na het pechgevalletje eind 2006 heb ik besloten om eerst de ketting te vervangen en daarnaast ook de sporing nog even na te lopen alvorens weer te gaan forensen. Het oudejaarsweekend kwam het hier echter niet van (ergens een laminaatvloertje leggen) en aangezien de fiets naar de natte achtertuin verbannen was, kon het naar binnenhalen van het kletsnatte apparaat niet op de goedkeuring van de Directie rekenen. Pas afgelopen zondag was er de mogelijkheid om de ketting te vervangen.
Tja en dan heb je ineens vier kettingen nodig om de aandrijflijn vn de WAW tevreden te stellen. Ik heb de kettingen aan elkaar geponst en de loop gesloten met een verbindingsschakel. Tevens is de achtercassette vervangen door een nieuw exemplaar. De sporing heb ik ook wat bijgesteld (in de loop der tijd is wat uitspoor ontstaan) met de ondersteuning van mijn zoontje van vijf. Nu maar hopen dat hij nauwkeurig heeft gemeten.... Verder nog wat zaken die los waren gekomen (kleeflaag van het klitteband hecht op termijn niet goed genoeg) vastgekit met siliconenkit.
Vanavond even gewacht tot de ergste regen was overgetrokken en daarna de fiets uitgetest. Ik heb zonder kap gereden en ik had het idee dat de fiets sneller is dan voorheen (mag ook wel met nieuwe ketting en betere sporing). Bij het wegrijden in het dorp weer een paar automobilisten verbaasd door (wind mee) even een snelheid van boven de 45 km/h op de teller te zetten. De gemiddelde autoteller zal dan dicht tegen de 50 aan staan. Daarna een rondje gemaakt van zo'n 15 kilometer, hetgeen zonder problemen is verlopen. Ik heb alleen het idee dat de fiets weer ietsjes naar links trekt, maar verder ging het perfect.
De gereedschapset is ondertussen aangevuld met enkele verbindingsschakels en tevens de kettingpons, dus op kettingproblemen ben ik nu afdoende voorbereid....... Morgen dus maar weer met de fiets. Geen onprettig idee gezien de drukte op 's lands wegen na het aflopen van de kerstvakantie!
 Vandaag 15 km gereden, totaal met WAW 530 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten