zaterdag 20 januari 2007

Het begint te wennen

Afgelopen week ben ik zowel op de maandag als de vrijdag met de WAW op en neer geweest naar het werk. Met name 's ochtends probeer ik het redelijk rustig aan te doen, hetgeen steeds beter lukt. Ondanks de geringere inspanning blijft de gemiddelde snelheid gelukkig redelijk op peil. Zal een kwestie van gewenning zijn; de spieren passen zich aan aan het ligfietsen en ik pas me aan aan het rijden in de WAW. Ik voel me kortom steeds relaxter in mijn bijzondere voertuig.
Met name vrijdag was het een enerverend ritje. In de ochtend lagen de wegen en paden nog bezaaid met afgewaaide takken door de storm van de dag ervoor. Het blijft dan opletten als je met af en toe ruim boven de 35 km/h in het donker richting het werk aan het trappen bent. Zeker als het dan ook nog regent; ondanks het dakje komen er toch waterdruppels onder het vizier door naar binnen waaien. En met gesloten vizier rijden is ook geen optie. Uiteindelijk toch veilig op het werk aangekomen, al reed ik in Amsterdam wel over iets stevigs heen, waardoor de WAW een flinke dreun kreeg. Maar ook bij deze aanvaring bleek hoe sterk de WAW feitelijk is.
In de middag heb ik getest of de WAW het ook goed doet als onderzeeer. Op het fietspad langs de A2 lag een een hele grote diepe plas waar ik vol doorheen ging. Er kwam nauwelijks water binnen, hetgeen betekent dat de borstels bij de wielkuipen het water goed tegenhouden. Even verder lag er onder een viaduct een nog veel grotere en ook diepere plas. Hier knalde ik met 30+ in, om er met nauwelijks 10 km/h uit te komen. Hierbij werd de WAW gedoucht door het water dat de lucht in gesmeten werd. Wat een waterfontein!!! Er kwam nu wel wat water binnen. De waterhoeveelheid was zo extreem dat zelfs door de kleine remkabelgaatjes in de wielkuip waterstraaltjes naar binnen kwamen. Maar al met al werd ik er niet echt nat van. Test geslaagd dus!
De terugweg verliep lekker vlot. Flinke stukken tussen boven de 35 km/h kunnen rijden, zelfs tegewind kon ik dat op bepaalde stukken volhouden. Je zite dan ook regelmatig mensen die even hun pas inhouden om vol verbazing de WAW langs te zien flitsen. Ik heb denk ik al behoorlijk wat nekverekkingen op mijn conto staan. En dat is dan ook de lol van het rijden met een velomobiel; zo zie je mensen hun regenpak aantrekken op het moment dat het gaat regenen, terwijl ik gewoon kan doorrijden. En als fietsers met veel moeite vol tegen de wind intrappen kom ik ze vaak met dubbele snelheid fluitend voorbij knallen. Je krijgt bijna medelijden met “normale” fietsers.......   
Ma 15 januari 61 km gereden. Vr 19 januari 59 km gereden. Totaal met WAW 771 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten