vrijdag 2 februari 2007

1000 km grens gepasseerd

Deze week op maandag en vrijdag met de WAW naar het werk gefietst. Eigenlijk had ik ook woensdag willen fietsen, echter een verkoudheid gooide roet in het eten. De rit op maandag verliep routinematig. Wel bemerk ik dat de snelheid er steeds meer in komt. In het gemiddelde is dat nog niet zo direct terug te zien, maar ik merk gewoon dat ik met een geringere inspanning toch behoorlijke snelheden haal. Met name 's ochtends doe ik het rustig aan (gem. hartslag 135) en toch ben ik dan in ongeveer 63 minuten op het werk. Net als vorige week verliepen de terugreizen lekker vlot en vanmiddag deed ik er net geen 59 miuten over met een middelde van exact 30 km/h (gem. hartslag 148). Misschien dat hier in de toekomst nog een paar kilometer per uur bij komt, zodat ik qua reistijd naar 55 minuten kan toewerken.
Op de heenrit vanochtend nog wel een spannend moment meegemaakt; ik geraakte voor de deur bij het werk met mijn rechtervoorwiel in de tramrails verzeild. De laaste kruizing die ik moet oversteken ligt volledig overhoop door graafwerkzaamheden, wat maakt dat ik daar elke keer stunts moet uithalen. Gelukkig kon ik middels een flinke ruk aan het stuur weer uit de rails geraken, ogenschijnlijk zonder schade op te lopen aan wiel of stuurinrichting. Weer een teken dat de WAW zeer degelijk in elkaar steekt.
Verder was de terugrit memorabel vanwege het feit dat ik de 1000 km grens gepasseerd ben. Gezien de tijd (ruim twee maanden) dat ik de WAW bezit is dit kilometrage niet echt veel, maar ik ben van plan de komende tijd het aantal ritjes wat op te voeren. In januari heb ik 450 km met de WAW gereden en als ik in februari elke week 3 keer met de WAW naar Amsterdam fiets dan komt er deze maand 700 tot 800 kilometer bij. Gedreven door de positieve reacties van medeweggebruikers (mensen steken hun duim op, lachen je vriendelijk toe, rijden een stukje met je op, etc, etc) moet dat zeker gaan lukken.
Maandag (29-01) 59 km, vrijdag (02-02) 59 km, totaal met WAW 1022 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten