maandag 28 mei 2007

Laatste puntjes op de i

Komende zaterdag ga ik meedoen aan de 1-uurs tijdrit op het jaarlijkse ligfietsevenement Cycle Vision dat dit jaar wordt gehouden op de wielerbaan in Sloten (Amsterdam). Vandaag was het tijd voor een generale repetitie. Afgelopen weekend had ik nog wat laatste voorbereidingen getrof'fen; de beide voorlampen van de WAW heb ik van een geimproviseerd aerodynamisch omhulsel voorzien, de hoofdsteun is gedemonteerd (ivm de verplichting een helm te dragen) en een 12 Volt autoventilatortje heeft een plek gekregen in de WAW.
Tegen 13.00 uur ging ik op pad. Het begon net een beetje te miezeren, dus het was niet verkeerd dat ik met kap op reed. Ik was benieuwd of het hieronder uit te houden zou zijn bij langere tijd flink doortrappen. Eerst weer naar Loenersloot om daar eerst een stuk richting Breuekelen te rijden. Bij het pondje over het kanaal gedraaid, de helm opgezet en de ventilator ingeschakeld. Vervolgens het gas erop.
Nou dat ging niet verkeerd. Na 14 minuten was “de weg op” en arriveerde ik in Driemond. De lichte wind in de rug droeg bij aan de het voor mij hoogste gemiddelde tot nu toe: 47,1 km/h. Bij Driemond gekeerd en daarna weer richting Loenersloot. Aldaar besloot ik door te rijden tot aan de volgende brug, die bij Breukelen. 19 minuten volle bak gereden met een gemiddelde van 43,8. Al met al dus 33 minuten op hoge snelheid gereden met een overall gemiddelde van 45,2 km/h. De totale rit van ruim 55 km was in 88 minuten geklaard; 37,8 gemiddeld!
Nu is het maar de vraag of de baan in Sloten het mogelijk maakt constante snelheden te rijden zonder veel te hoeven inhouden voor bochten. Mijn verwachting heb ik dan ook maar naar beneden bijgesteld; alles wat ik harder rij dan 40 km/h gemiddeld is denk ik meegenomen. Nu maar een paar daagjes rustig aan en even flink aan de pasta, rijst en aardappelen. Koolhydraten tanken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten