zaterdag 12 mei 2007

Ook zonder BionX kan het hard gaan

Afgelopen week twee keer met de WAW op en neer naar Amsterdam geweest. Je mist de BionX dan wel in de zin dat het acceleren en heuvelop rijden duidelijk meer moeite kost. Het feit dat het voortandwiel nu 60 tandjes telt, helpt daar ook niet bij. Maar op zich is het goed te doen en valt het snelheidsverschil nog wel mee, het gemiddelde komt ongeveer 1 km/h lager uit en de gemiddelde hartslag ligt 5 tot 10 slagen hoger.
Na het mooie weer van de afgelopen weken besloot de natuur nu om de schade in te halen. Beide dagen kon ik heen droog over komen, maar vooral dinsdagmiddag was dat een ander verhaal. Dankzij www.buienradar.nl wist ik een beetje wat me te wachten stond, maar op het moment dat de hemelsluizen daadwerkelijk open gingen kwam ik tot de ontdekking dat een duikbril en snorkel eigenlijk tot de standaard uitrusting van de WAW (in cabrio-toestand welteverstaan) zouden moeten behoren. Een duidelijk gevalletje van waterfietsen......
Voordeel is wel dat je uit de wind zit en maar gedeeltelijk nat wordt. Echt koud krijg je het dan ook niet als je een flinke bui over je heen krijgt. Op donderdagmiddag regende het slechts lichtjes en op zich beviel me dit wel. Ik had namelijk besloten de terugreis naar huis als trainingsritje te zien en ben dus flink tegen de pedalen gaan duwen, zodra ik de stad achter me liet. Deze 24 kilometer gingen met een gemiddelde van 37 km/h. Op de 3 intervallen (in totaal 27 minuten) waar in echt tempo maakte lag het gemiddelde op 39,6. Lager dan van vorig weekend, maar ton reed ik op een stuk weg zonder opstakels.
Tijdens het derde interval had ik de stevige Westenwind lekker in de rug. Binnen notime stond er een snelheid van boven de 50 km/h op de teller en ik besloot daarom om maar eens te testen of het grotere voorblad echt hogere snelheden zou toelaten. Het verkeer naast me op de N201 stroopte weer eens op waardoor men net boven de 50 km/h reed. Dan wordt het past echt leuk, want het geeft een geweldige kick als je in je fietsje auto's voorbij kunt rijden die al met dat soort snelheden rijden. Uiteindelijk stopte de teller pas op 63 km/h!! Daarna was ik nog in staat om enkele kilometers net onder de 50 km/h te rijden. Over 3 kilometer provinciale weg kwam het gemiddelde daardoor op 50,1 km/h uit.  
Dinsdag (8 mei) 59 km gefietst, donderdag (10 mei) 62 km gefietst. Totaal met WAW 3398 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten