maandag 19 maart 2007

En nog maar eens een snellere tijd

Vanochtend was het - in tegenstelling tot vorige week - weer eens behoorlijk winters. De batterij van mijn fietscomputer gaf hierdoor definitief de geest, na de afgelopen weken al problemen te hebben gegeven met het registreren van de hartslag. Echter mijn snelheid lees ik in het donker veelal af van de display van de BionX trapondersteuning, die de hele weg verlicht blijft. Niet echt een gemis dus en tussen de middag de batterij maar even op het gemak vervangen.
Onderweg heb ik alle winterse neerslag die je kunt bedenken getrotseerd, hagel, sneeuw, natte sneeuw en regen. Soms komt er toch nog wat van deze ongerechtigheden naar binnen door de kleine kier van het vizier, maar ik ben allang blij dat ik niet met het “hoofd buiten” rijd. Flinke hagelstenen op je pan bij 35 km/h lijkt me geen goed plan. Al met al droog en warm gearriveerd op het werk.
Een recordtijd zal het 's ochtends niet geweest zijn, maar daar waren de omstandigheden ook niet naar. Anders was het 's middags. De wind was naar het NoordWesten gedraaid, wat betekent dat ik hem bijna de gehele weg (schuin) in de rug had. De stad liet na iets meer dan een kwartiertje achter me en toen kon het gas er pas lekker op. Langs de A2 reed ik vrij gemakkelijk (hartslag rond de 150) net boven de 40 km/h. Als ik vervolgens echt ga doortrappen (hartslag 165) dan loopt de teller op tot circa 45 km/h. De rest van de weg kon ik op de doorgaande stukken steeds rond de 40 km/h blijven rijden.
Enthousiast geworden probeerde ik direct weer mijn topsnelheid van 56 km/h te verbeteren, hetgeen net niet lukte. Wel een evenaring hiervan. Moet toch voor de automobilisten die daar naast je rijden een vreemde gewaarwording zijn. Op de gemiddelde autoteller zal er dan een snelheid van 60 of net iets daarboven te zien zijn. Rijdt er een dwaas in een gele raket naast je op het fietspad!
Al met al stond de stopwatch na iets minder dan 56 minuten (netto rijtijd) stil. Het gemiddelde kwam hiermee op een kleine 32 km/h........
Vandaag 60 kilometer gefietst. Totaal met WAW 1824 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten