vrijdag 16 maart 2007

Dubbel record...

Het onderhoudswerk van afgelopen weekend betaalde zich afgelopen week direct uit. De WAW is duidelijk sneller geworden. De Primo bandjes, de wieldoekjes en de nieuwe kettingrollen zullen hier debet aan zijn. Vanwege de relatief hoge middagtemperaturen heb ik deze week zonder kap gereden, hetgeen de WAW normaal gesproken iets langzamer maakt (ik schat circa 2 km/h). Echter de WAW bleek sneller dan tevoren. Moet je nagaan als ik weer met kap ga rijden (wellicht komende week, want de temperatuur gaat weer flink omlaag).
Maandag zowel de heen als de terugreis net boven het uur. Vandaag heen net binnen het uur en de terugreis in 57 minuten en een beetje. Het gemiddelde op de terugreis lag daarmee op 31 km/h, een persoonlijk record voor mijn woon-werk rit.
Daarnaast heb ik vandaag ook mijn hoogste topsnelheid verbeterd; wederom vanaf het talud bij het Amsterdam-Rijnkanaal, kwam ik vandaag (zonder kap!) tot 56 km/h! Wellicht dat straks de trapfrequentie de beperkende factor gaat worden. Ik heb op hoge frequentie best flink moeite om veel kracht te zetten. Mogelijk dat dit me met een groter voorblad beter afgaat, waardoor de snelheid nog hoger kan komen te liggen. Ook het kapje kan hier zijn nut weer bewijzen. 
Er zit in ieder geval nog steeds progressie in en langzaam aan werk ik toe naar de situatie die ik me in den beginne had voorgesteld: woon-werk binnen de 55 minuten en een kruissnelheid van rond of net boven de 40 km/h.
Maandag (12-03) 59 km gefietst. Vrijdag (16-03) 59 km gefietst. Totaal met WAW 1765 km gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten