zondag 17 december 2006

Twee keer woon-werk

Afgelopen week twee keer met de WAW op en neer geweest naar Amsterdam. Woensdag stond er nog een forse vlagerige wind en wederom had ik ruzie met het vizier, dat steeds door de wind werd opengeklapt. Toch maar eens proberen om middels een stuk klitteband het openwaaien tegen te gaan.
Daarnaast de binnenverlichting getest. Het led lampje dat bedoeld is om de fietscomputer uit te lichten blijkt echter toch wat te fel te branden en daarnaast is de hoek waronder het computertje hangt wat ongunstig. Voor de rest werkt het allemaal prima en middels een apart display kan ik de accuspanning en buitentemperatuur in de gaten houden.
Op de terugweg heb ik een route langs de buitenkant van Zuid-Oost verkend. Het was echter al volledig donker en in het gebied waar ik doorheen rijdt staat geen enkele lantaarnpaal. Spannend dus, maar het ging op een paar keer wat omrijden na allemaal prima.
Bij thuiskomst kon ik voor het eerst door de nieuwe extra brede poort, die dinsdag gereed is gekomen. Geen gezeul meer dus met de WAW door het huis..... Moeders ook weer blij. Nog wel even de accu getest en deze houdt het met gemak meer dan 5 uur achter elkaar vol. Eens per twee dagen opladen zou dus moeten volstaan. De accu van de BionX is echter een ander verhaal. Het oplaadproces wordt steeds vroegtijdig afgebroken. Met steeds opnieuw inschakelen van de lader heb ik de accu uiteindelijk wel vol gekregen, maar dat moet natuurlijk anders.
Woensdag ruim 64 km gereden, totaal met WAW 334 km.

Op vrijdag wederom in de WAW naar Amsterdam. Ja, als je met een velomobiel gaat, dan ga je niet MET de fiets naar je werk, maar IN de fiets. Ik had besloten eens cabrio te gaan rijden, omdat de temperatuur OK was en het droog zou blijven. Tja dat viel dus tegen, niet de regen, want die kwam inderdaad niet, maar wel de snelheid. Ik denk dat het zo'n 3-4 km/u scheelt of het kapje erop zit of niet. Omdat ik toch de snelheid wilde rijden die ik ondertussen gewend ben, viel het fietsen mij zwaar. In Amsterdam liep de tocht echter heel gesmeerd en daardoor kwam de rijtijd toch weer netjes rond de 63 minuten uit.
Op de terugweg heb ik de op woensdag uitgestippelde route weer gevolgd en omdat ik redelijk op tijd naar huis ging was het nu wat lichter dan op woensdag. Dat rijdt wel iets fijner. Onderweg natuurlijk weer de nodige bekijks en ook jeugd die me hardop zit uit te lachen. Op dat soort momenten denk ik maar aan het goeds dat de WAW brengt; de lachende gezichten van voorbijgangers die de WAW wel kunnen waarderen, het gemak waarmee je medefietsers voorbijknalt alsof ze stilstaan, of het voorbijrijden van automobilisten die in de file staan. Bij de brug over het Amsterdam-rijnkanaal bij Weesp heb ik even lekker tegen de pedalen geduwd en met 50 km/h op de teller vloog ik over het fietspad. Ik heb niet naar de reactie van de naast mij rijdende automobilist gekeken, maar die zal toch op zijn minst verbaasd zijn geweest over de trapauto die naast hem mee opreed.....
Vrijdag ruim 61 km gereden, totaal met WAW 395 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten