dinsdag 5 december 2006

Wederom woon-werk

Vandaag de tweede echte woon-werkrit gereden. Heen door via Zuid-Oost met een iets gewijzigde route t.o.v. vorige week. Ik kom dan echter langs een stoplicht dat alleen op groen springt als je op het knopje drukt (en dat laatste lukt niet echt met het dakje erop; misschien een lange stok meenemen!?) en daarnaast is het wegdek daar niet toppie. Verder zit er een onoverzichtelijke kruizing in dit parcours. Op zich ging de rit wel redelijk snel; een netto rijtijd van 62,5 minuut (iets boven de 28 gem) en een bruto tijd van net onder de 65 minuten.
Tijdens de terugrit regende het af en toe. Op zich leverde dit weinig problemen op, ook omdat het het eerste stuk nog licht was. Ik besloot dit keer langs de A2 te blijven rijden. Deze route rijdt ongeveer 3 kilometer om, maar is wel een stuk rustiger dan het traject door Zuid-Oost. Het gemiddelde kwam dan ook uit op 29 km/u. Wel had ik nog een probleempje onderweg, de doorgang werd op een gegeven moment versperd door een truck die de weg blokkeerde. Op een gewone fiets had ik er langs gekund, nu moest ik bijna 12 minuten wachten totdat ik weer vrij baan had. Gelukkig zat ik in de tussentijd warm en droog.
Wel heeft de regenervaring opgeleverd dat er iets moet gebeuren aan het buitenhouden van water. Met name via de openingen voor de voorwielophanging komen regelmatig behoorlijke hoeveelheden modderig  water binnen en ik heb het idee dat de ketting meer via deze bron vervuild dan het stukje open kettingloop onder de WAW. Morgen de machine maar eens grondig inspecteren en eens bekijken hoe e.e.a. is tegen te gaan (wellicht twee borstels met lange soepele haren?).
Vandaag 62 km gereden, totaal met WAW 269 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten