woensdag 29 november 2006

De WAW is klaar voor het echte werk

Vandaag ben ik wederom bezig geweest met wat veranderingen aan de voorwielophanging. De wielvlucht van het rechtervoorwiel en de voorwaardse positie van het linkervoorwiel zijn aangepast. Daarna natuurlijk weer uitlijnen.
's Avonds heb ik nog wat tijd besteed aan het aanbrengen van noodverlichting (voor het geval dat de verlichting er mee op zou houden). De batterijlampjes die voorheen dienst deden op de racefiets zijn nu binnen 5 minuten op de WAW te monteren.
Later op de avond ontving ik een mailtje van de vorige eigenaar van de WAW aangaande de BionX trapondersteuning. Na het aanpassen van wat instellingen kon ik het niet laten om weer even snel in de WAW te stappen om een proefritje te maken:
het licht naar links trekken van zondagavond is verdwenen. De WAW rijdt nu neutraal. Bij de BionX geldt (heel tegenstrijdig) dat hoe minder hard je zelf trapt, hoe meer de BionX bijplust. Ik trapte steeds zelf veel te hard, waardoor de BionX weinig tot niets deed. Ik vermoed dat het nu in de stad een genot wordt om met de WAW te rijden (bij het vele stop en go werk steeds in een lage versnelling heel rustig wegtrappen en de BionX doet meer dan de helft van het werk).
Tijdens het proefritje ook nog even flink tegen de pedalen aangeduwt om eens te zien wat voor snelheid dit zou opleveren; 45 km/h op de klok. Niet gek in je eentje in/op de fiets met slechts een windkracht 2 schuin van achteren. Op de doorgaande stukken is het wederom relatief eenvoudig om snelheden van zo rond de 35 km/h te rijden. 
Eindconclusie: de WAW is klaar voor het echte werk (net als ikzelf overigens); de dagelijkse rit van en naar Amsterdam West. Komende vrijdag gaat het gebeuren......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten