dinsdag 28 november 2006

Tweede testrit woon-werk

Zondagavond was het wederom tijd voor een testrit, opnieuw op het woon-werktraject. Ik heb de route tot over de helft (17 km) gereden. De WAW lijkt wat lichter te lopen dan voorheen. Het accelereren valt nog wat tegen, vooral ook omdat de BionX trapondersteuning weinig tot niets lijkt te doen.Eenmaal op snelheid gaat de WAW als de brandweer. Met de wind in de rug zijn snelheden net onder de 40 km/h frequent op de teller af te lezen en ook tegen de wind in is 32-33 km/h helemaal geen probleem (zie hiernaast in de Image Gallery de uitdraai van de rit). Onvoorstelbaar het gemak waarmee je zo hard kunt rijden. Zo knalde ik met dik boven de 35 over het fietpad door het nagenoeg verlaten winkelcentrum Amsterdamse Poort..... Uiteindelijk 34,2 kilometer gereden, met een gemiddelde van 31,2 km/h.
Zaken die nu nog aandacht behoeven is het lichtjes naar links trekken van de WAW (als je beide handen van de stuurknuppels afhaalt) en het onvoldoende assisteren van de BionX. Deze laatste heeft op deze manier geen zin en levert nu slechts extra gewicht op dat steeds opnieuw op gang gebracht moet worden. Ik zal de vorige eigenaar eens vragen naar zijn ervaringen.
Ondertussen ben ik ook de verlichting nog eens aan het testen. Ben erg benieuwd hoe lang er met 1 acculading gereden kan worden. Zondag heeft de verlichting ruim een uur gebrand, maandagavond heeft ie bij wijze van test 3 uur aangestaan en ook op dit moment verlicht de WAW de achtertuin. Ik vermoed dat de accu het wel een uurtje of vijf zal volhouden vooraleer de prik op is.
Ik hoop morgen toe te komen aan het nalopen van de wielafstellingen en antwoord te hebben aangaande de BionX. Dan kan ik donderdag of vrijdag daadwerkelijk voor het eerst met de WAW naar het werk. Dan ben ik direct verlost van die waardeloze files; vandaag op de terugweg 5 kwartier bezig geweest, met de WAW zou ik waarschijnlijk een kwartier eerder zijn thuisgeweest. Moet je nagaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten