maandag 20 november 2006

Testrit woon-werk traject

Vanmiddag heb ik mijn reguliere woonwerkrit naar Amsterdam tot ongeveer de helft heen en terug gereden. Op zich gaat dit perfect, echter er zitten wat slechte stukken in de fietspaden die de WAW doen kreunen en steunen. Nu moet de bolide een hoop kunnen hebben, maar af en toe dan krijgt de boel toch wel erg op z'n lazer.... Misschien dat deze beleving nog versterkt wordt door de herrie die in de WAW lekker doorgalmd. Mijn MP3 speler moet ik bijna op max. volume zetten om nog wat te kunnen horen.
Toch maar eens kijken of ik op het stuk door Amsterdam Zuid-Oost nog een andere route kan vinden waar het wegdek wat beter is. En anders zal ik me aan moeten leren niet elke brug of hobbel met ruim boven de 30 km/h te trotseren.
Uiteindelijk een kleine 30 km gefietst met wederom een gemiddelde van 29,5. Zaken die me opgevallen zijn, zijn onder andere de bevestiging van de accu voor de verlichting en de bevestiging van diverse kabelbundels (met klitteband). Verder wil ik de claxon vervangen door een bromfietsclaxon en zal er nog wat moeten gebeuren aan de tandkransjes van de achterderailleur. De stappen tussen de tandwielen ervaar ik als te groot en de afstelling van het mechaniek moet even nagekeken worden.
Naast werkzaamheden aan de fiets zelf zal er ook snel een eigen huisje voor de WAW moeten komen. Tijdelijk staat ie in de huiskamer gestald, maar dat moet natuurlijk veranderen. Van de week maar kijken of ik voor de eerste keer een woon-werk rit met de WAW kan maken. Lijkt me wel erg gaaf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten