zondag 18 november 2007

WAW met satellietnavigatie

Sinds eind oktober ben ik in het bezit van een PDA/GSM waarin een geïntegreerde GPS ontvanger is opgenomen. Het betreft de Mio A501. Een mooi handzaam alles in 1 apparaat, dat klein genoeg is om gewoon in je broekzak mee te nemen. De Mio is standaard voorzien van navigatie software van Mio zelf. Voor de auto voldoet dit prima.
Voor in de fiets heb ik een apart stukje software aangeschaft, te weten GPS Tuner. Hiermee kan ik de gereden routes loggen en naderhand terugkijken op bijvoorbeeld Google Earth. Ook kun je van te voren routes uitstippelen en de PDA dan gebruiken als navigatietool.


In de auto wordt de Mio met een zuignap op de voorruit vastgezet. Deze zelfde zuignap gebruik ik ook in de WAW. Ik heb de bodem uit een klein verfblikje geknipt om dit te kunnen gebruiken als montageoppervlak voor de zuignap. Het verfblikbodempje heb ik met siliconenkit “verlijmd“ aan de binnenzijde van de WAW body. Werkt allemaal perfect, ook omdat een volledig gevulde batterij van de PDA het een uur of wat kan volhouden.
Best een grappig gezicht de WAW cockpit: links de control-unit van de BionX, daarnaast de fietscomputer, in het midden een display voor temperatuur en accuspanning en dan rechts de Mio PDA. Je zou bijna vergeten dat we nog gewoon te maken hebben met een fiets.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten