zondag 18 november 2007

Maandtotalen sept en okt 2007: 717 en 822 kilometer

MAANDTOTAAL SEPTEMBER 2007: 717 KILOMETER
Posted on Sunday, November 18, 2007 7:58 PM
Het kilometeraantal van augustus heb ik in september niet kunnen realiseren. Met name door wat minder recreatief te fietsen kwam het maandtotaal uit op 717 km. Nog lang niet gek, wetende dat dit dus voornamelijk middels woon-werk ritjes (11 stuks) bij elkaar is getrapt.
Aan het eind van de maand heb ik een paar dagen niet kunnen fietsen met de WAW, omdat er een probleem met het crankstel was opgetreden. De Shimano trapas bleek niet goed meer vastgeschroefd te zitten in de trapashouder. De laatste tijd was het mij wel opgevallen dat er ergens speling aanwezig moest zijn, maar ik kon niet goed duiden waar het precies aan lag. Echter nu begon ik eens in de zoveel tijd ook een harde tik te horen (en te voelen).
Derhalve het zekere voor het onzekere genomen en de neus van de WAW gedemonteerd om te bekijken wat er nu precies aan de hand was. De shimano cassette heeft waarschijnlijk een flink tijdje al niet goed vastgezeten, want het fijne draad waarmee deze vastgeschroefd zit was “platgeslagen”. Het draad pakte nog wel, maar op het eind draaide de boel dol. Uiteindelijk heb ik besloten de boel met Loctite 270 weer in elkaar te lijmen. Dit lijkt vooralsnog afdoende te werken. Alleen zal ik de trapas waarschijnlijk nooit meer fatsoenlijk kunnen uitbouwen, want volgens mij zit ie nu echt vast.  
Al met al staat aan het eind van de maand de totaalteller op ruim 6000 kilometer.

MAANDTOTAAL OKTOBER 2007: 822 KILOMETER
Wederom weinig recreatief gefietst, of zeg maar liever, helemaal niet. Alle kilometers van deze maand zijn dus woon-werk kilometers. In totaal 14 x met de fiets naar Amsterdam op en neer geweest. Aan het eind van de maand staat de totaalteller hiermee op een kleine 6900 kilometer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten