dinsdag 5 juni 2007

Bijzondere Cycle Vision records?

De uitslagen van Cycle Vision zijn ondertussen online: http://www.ligfiets.net/agenda/race.php?id=221 . Het blijkt dat mijn broertje uitstekend handmatig kan timen. In het begin van de race stond hij pal langs de start-finish lijn en lagen de afwijkingen t.o.v. de transponder binnen enkele tienden. Later stond hij wat verder weg en moest wat meer gokken, waardoor de afwijkingen soms net iets groter waren.
Hoe dan ook de uitslag in de uitslagenlijst sluit hiermee precies aan bij wat ik zelf al berekend had: 40,2 km/h gemiddeld. Ik ben daarmee, ondanks mijn lekke band gedurende de laatste 20 minuten van de race, op de 60e plaats geëindigd. In totaal deden er 130 rijders mee. De langzaamsten reden net boven de 25 per uur, de snelste net onder de 55 kilomter per uur (54,1 op precies te zijn).


Dan de hypothetische situatie waarin de band niet lek gegaan zou zijn: als ik de geëxtrapoleerde berekening gebruik (zie mijn vorige Post) dan zou ik met de resulterende 43,3 km/h op de 32e plaats zijn geëindigd. Slechts 21 rijders reden overigens een snelste ronde die sneller was dan mijn snelste rondetijd (48,13 gemiddeld).
Ik denk overigens wel dat ik een aantal bijzondere 1-uurs records in handen heb;
1. Niemand heeft langer over de 1-uursrace gedaan dan ik: door het repareren van het lekke bandje kwam ik pas na iets meer dan 90 minuten over de finish!!!
2. Geen rijder kende een groter verval dan ik: Van ruim 48 km/h in het tweede rondje naar amper 5 km/h in het laatste rondje.
3. De traagste ronde zal wel op mijn naam staan.
4. De snelste ronde met een bijna volledig platte band (rond de 32 km/h) behoort mij mogelijk ook toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten