maandag 31 december 2007

Maandtotalen nov en dec 2007: 581 en 475 km

Het is al weer enige tijd geleden dat ik iets heb geschreven op mijn weblog. Al met al een teken dat ik het rijden met mijn velomobiel als iets normaals ben gaan beschouwen. Uieindelijk raak je zelfs gewend aan de vele reacties van medeweggebruikers.....het begint een beetje “business as usual“ te worden.
In de maand november heb ik uiteindelijk 581 kilometers weggetrapt.

In de maanden november en december ben ik erg veel in Nijkerk geweest om de afnames van de nieuwe bussen van mijn werkgever te begeleiden. Hierdoor is er weinig terecht gekomen van woon-werk naar Amsterdam. Wel ben ik op 18 december vanaf huis een keer met de WAW naar Nijkerk gefietst. Wel leuk om in het kader van het werk een keer ergens anders naar toe te fietsen. In de week tussen kerst en oud en nieuw heb ik wat geĆ«xperimenteerd met het rijden van vooraf uitgestippelde routes op mijn GPS-PDA.
Uiteindelijk heb ik op mijn laatste werkdag van het jaar (vr 29 december) een vooraf uitgestippelde terugrit gereden van 62 kilometer. Op zich gaat dit prima en word je exact over de vooraf bepaalde route gestuurd. Waar de GPS echter geen rekening mee kan houden, is dat bepaalde passages mogelijk ongeschikt zijn voor een velomobiel. Zo had ik het einde van mij route gepland over een viaduct van de A2 bij de afrit Vinkeveen. Naast dat ze daar met de weg bezig waren en het bestaande fietspad hadden omgelegd, bleek het fietsersgedeelte over het viaduct totaal ongeschikt voor een velomobiel. Zo moet je bovenaan een haarspeldbocht maken en is de doorgang bovenop het viaduct wel heel erg smal. Aan de andere kant (op het talud boven de carpool parkeerplaats) ligt het fietspad zo scheef, dat je steeds dreigt “om te slaan”. Gelukkig gebeurde dit niet en heb ik deze hindernis, met de nodige moeite, toch gewoon kunnen nemen.
Op Oudejaarsdag heb ik nog een rondje Nieuwegein gereden op basis van GPS aanwijzingen. Tussen de rotjes en vuurpijlen door heb ik die dag nog 85 kilometer weggetrapt, waardoor het maandtotaal, ondanks de weinige woon-werk kilometers toch nog op 475 kilometer terecht kwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten