dinsdag 15 januari 2008

2 x lek op 1 ritje woon-werk

Tijdens de Oudejaarsloterij ging de hoofdprijs weer aan ons voorbij, maar tijdens mijn tweede woonwerkrit in het nieuwe jaar zat ik wel in de prijzen: 2 x lek binnen 1 ritje en dan ook nog wel aan hetzelfde wiel (linksvoor). Statistisch gezien bijna onmogelijk,  maar toch.
Na 9 kilometer reed ik voor de eerste keer lek. Uitgestapt en de fiets aan de hand naar een plaats met uitstekende straatverlichting geduwd. Aldaar een nieuwe binnenband gemonteerd en de buitenband uit en te na gecontroleerd. De boosdoener bleek al uit de buitenband verdwenen. Op 1 plek was de binnenkant van de buitenband beschadigd en aangezien ik niet eerder met de band lek gereden had, moest dit de plek zijn waar de boosdoener gezeten had.
Vervolgens de band weer gemonteerd en opgepompt. Daarna mijn rit vervolgd. Twintig kilometer later, op 500 meter van het werk, ging het weer mis. Ik besloot dit laatste stukje maar weer te wandelen, zodat ik later op de dag op mijn gemak de band kon repareren. Tijdens die reparatie bleek dit tweede lek veroorzaakt te zijn door een stukje glas (zo kort na de jaarwisseling ligt de stad daar vol mee).
Statisch gezien moet ik nu weer even voort kunnen voor dat ik linksvoor opnieuw lek rij:
De eerste lekke band was ook LV, bij een kmstand van 3622 kilometer. Kort daarna volgde op cycle vision de rechtervoorband (3880 km). Kort daarna was ook de achterband aan de beurt (4190). Hierna heb ik nog 2 lekke voorbanden gehad (1 x LV aan het eind van een rit naar huis en 1 RV keer toen ik mijn fiets wilde pakken voor een recreatief ritje), totdat het bij een stand van 7690 weer eens tijdens een rit mis was; rechtsvoor lek op een slecht verlichte plek, langs een drukke provinciale weg in de regen.... En nu dus weer 2 x linksvoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten