zaterdag 11 mei 2013

Van WAW022 naar WAW154

Bijna drie jaar zijn verstreken na het laatste bericht op deze blog. Het frequent bijhouden blijkt na verloop van tijd toch te veel gevraagd.
Er zijn echter dusdanige ontwikkelingen geweest dat een nieuw bericht wel op zijn plaats is...
WAW022 is niet meer.....Eind september vorig jaar, na een kleine 30.000 kilometer raakte WAW022 ernstig beschadigd toen ik over de brug over de Muidertrekvaart in Muiden reed. Een afdekplaat naast het scharnier van het brugdek was verdwenen en dat maakte dat er in de lengterichting van de weg een gleuf van 6 cm breed en anderhalve meter lang was ontstaan. In het donker reed ik daar met het rechtervoorwiel is.
Een mega klap was het gevolg. Het rechtervoorwiel aan puin, maar erger nog: de complete hoek waar de voorste reactiestang van de wielophanging zit gemonteerd was weggeslagen. Daags na het ongeval heb ik de WAW naar fietser.be in Gent gebracht en al snel kwam men tot de conclusie dat de fiets feitelijk technisch total loss was. Ik heb de brugbeheerder (Nuon) met succes aansprakelijk gesteld voor de ontstane schade en zij hebben deze zeer snel erkend en mij een schadevergoeding betaald. Tevens was binnen 3 dagen na mijn melding de brug gerepareerd.
Medio oktober 2012 heb ik vervolgens een nieuwe WAW in Gent besteld. Uiteindelijk is het WAW154 geworden die medio februari klaar stond in Gent. Net als WAW022 heb ik de nieuwe weer verkeersblauw (RAL5017) laten spuiten en daarna met stickers beplakt.
Daarnaast heb ik vanaf oktober gewerkt aan de elektrische installatie voor de nieuwe WAW: een touchscreen boardcomputer (gebaseerd op de Arduino Mega), die de knipperlichten, de hoofdverlichting (incl. dagrijverlichting) en het remlicht aanstuurt en tevens de relevante ritgegevens (snelheid, maximum, gem. bewogen, totaalafstand, binnen- en buitentemp) registreert.

Sinds medio maart was de WAW helemaal rijklaar en ben ik er met regelmaat in gaan rijden voor mijn woon-werk ritjes (30 km enkele reis, gemiddeld twee keer in de week) en wat recreatieve ritjes op mijn vrije woensdag en in het weekend. Ondertussen zijn er alweer 1300 tevreden kilometers onder de wielen doorgegaan.

Nog even een paar plaatjes:








2 opmerkingen:

  1. Bij deze kan ik melden dat de WAW022 goed terecht gaat komen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor het schrijven van dit blog dat ik met veel plezier gelezen heb. Ik ben sinds vorige week donderdag in het bezit van WAW 028, die ik van de vorige eigenaar heb opgehaald in Granville OH. Ik ben vandaar via achterwegen in drie en halve dag naar Chicago terug gereden, 620 km volgens de teller. Een heerlijke ervaring. Inmiddels enige malen naar mijn werk gegaan, en krijg in deze automobilistenstad zover alleen maar positieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen